Mistinės vietos Graikijoje ir kopimas į Olimpo kalną

Graikijos žemynas tikrai turi kuo didžiuotis ir mes turime tai pamatyti bei patirti! Leisimės į nepaprastai aktyvią kelionę, persipynusią archeologija, religija ir mistiniais kraštovaizdžiais. Nepaprastai spalvinga kelionė prasidės nuo labiausiai mitais ir legendomis apipinto Graikijos miesto, be abejonės, Delfai! O vainikuos kelionę įkopimas į aukščiausią Graikijos Olimpo kalną 2918 m aukščio (viršūnė Mitikas). Jis taip pat yra vienas aukščiausių kalnų Europoje, matuojant aukštį nuo kalno papėdės, esančios jūros lygyje. Atskridę į Graikiją, kelionę tęsime mikroautobusu, kur lietuvis kelionės vadovas pasirūpins sklandžia kelione bei lydės žygyje aplink Vikos tarpeklį ir kopiant į Olimpo kalną!

1 DIENA Skrydis iš Lietuvos į Atėnus

Šią dieną laukia skrydis iš Lietuvos į Atėnus – Graikijos sostinę ir didžiausią šalies miestą. Atskridę nuomosimės mikroautobusą ir judėsime link UNESCO paveldo objekto Delfai, pastatyto žemesniuose Parnaso kalnų šlaituose, antikos periodu skelbtu pasaulio centru, kur Delfų orakulas, garsesnio už kurį anais laikais nebūta, pranašaudavo ateities įvykius. Delfuose pamatysime Apolono šventyklą, stadiono griuvėsius, kur kadaise vyko Pitinės žaidynės. Vakarienė ir nakvynė Delfuose.

2 DIENA Keliaujame link Vikos - Aoos nacionalinio parko

Iš ryto atsikėlę ir papusryčiavę sėsime į mikroautobusą ir važiuosime į Šiaurės Graikijos vakarus link Pindos kalnų prie vieno įspūdingiausių Europoje Vikos tarpeklio. Šis tarpeklis pramintas Didžiuoju Graikijos kanjonu, jo gylis siekia apie 1000 metrų gylio bei jam priklauso Gineso rekordas.
VI amžiuje prieš Kristų filosofas Herakleitas sakė: „Kelias aukštyn ir žemyn yra vienas ir tas pats“. Tie, kurie žygiavo Vikos tarpekliu, sakys kad šis aprašymas puikiai tinka. Net ir esant įvairiems reljefams ir vaizdams, visur, kur vaikštote ar nukreipiate fotoaparatą, yra tas pats laukinis grožis. Paprašykite bet kurio graiko įvardyti penkius gražius Graikijos tarpeklius ir pirmas atsakymas bus Vikos! Taigi, mūsų laukia penkių valandų vaizdinga kelionė mikroautobusu link mažo ir jaukaus kalnų kaimelio Papingo, kuris reprezentuoja geoparko ypatingą architektūros techniką. Vakare aplankysime įspūdingus, natūralius Papingo uolų baseinus. Vakarienė ir nakvynė Papingo kaimelyje, kuris yra 958 metrų aukštyje ir atveria dramatiškus vaizdus į Astrakos kalno bokštą ir Vikos tarpeklį.

3 DIENA Pirmoji žygio diena

Po ankstyvų pusryčių išeiname į keturių dienų žygį Pindos kalnyne aplink Vikos tarpeklį.
Šią dieną mūsų laukia 3 val. žygis iki kalnų namelio (1910 m aukštyje). Jame pasidėsime kuprines ir toliau kopsime į Astraka viršūnę (2486 m), 2 val. kopsime ir 1 val. leisimės iki namelio arba iki Drakonų (Drakolimni) ežero. Drakonų ežeras yra susiformavęs ledynmečio metu, 2050 m aukštyje Timfri kalnuose.
Nakvynė ir vakarienė Astraka kalnų namelyje.

4 DIENA Antroji žygio diena

Pusryčiai kalnų namelyje su nerealia panorama. Leisimės į nuostabią 6-7 val. kelionę link Tsepelovo kaimo (kilsime 700 m). Tsepelovas įkurtas XVI amžiuje, panoraminėje vietoje Tymfi kalnų grandinėje, 1200 m aukštyje. Tai didžiausias iš 45 Zagori kaimų ir buvo Tymfi savivaldybės buveinė. Jis yra Vikos – Aoos nacionalinio parko viduryje. Nakvynė ir vakarienė Tsepelovo kaime.

5 DIENA Trečioji žygio diena

Išsimiegoję bei pailsėję, po pusryčių pradėsime žygį link Kapesovo kaimo su tradiciniais akmeniniais namais ir siauromis gatvelėmis. Link kaimo leisimės žemyn tarpekliu, įeisime į ąžuolų mišką, žengsime Misiou akmeniniu XVIII amžiaus tiltu, kilsime į kaimą vedančiais garsiais XVII a. Vitsa laiptais. Šią vietą galima laikyti didžiojo Vikos tarpeklio balkonu, nes iš čia atsiveria nuostabūs vaizdai. Pakeliui praeisime Vitsa kaimą su tradiciniais akmeninias namais ir netrukus pasieksime vakarienės bei nakvynės vietą Monodendri kaimą, įkurtą 1753 metais. Netoli aplankysime apleistą Agia Paraskevi vienuolyną, pastatytą 1412 metais, iš kurio atsiveria įspūdingi vaizdai. Per dieną pakilsime iki 500 metrų, žygio trukmė – 6 val.

6 DIENA Ketvirtoji žygio diena

Iš ryto atsikėlę bei papusryčiavę, leisimės į 7-8 valandų žygį (500 metrų sukilimas). Stačiu taku leisimės į tarpeklį, pasuksime žavingu keliuku per mišką ir sutvarkytu pėsčiųjų taku, kuris eina lygiagrečiai upe, neskubėdami prieisime Voidomatis upės šaltinius. Skirsime laiko ir fotografijoms, ir užkandžio pertraukėlei. Norintieji galės išsimaudyti krištolo skaidrumo, bet šaltame vandenyje. Po poros valandų pasieksime Papingo kaimą, kur mūsų lauks vakarienė ir nakvynė.

7 DIENA Apsilankymas žymiausių Graikijos vienuolynų kompleksų Meteoros

Iš ryto važiuosime į Meteoros vienuolynus, įsikūrusius 300 metrų virš jūros lygio. UNESCO paveldo sąraše yra šeši vienuolynai, kurie yra atviri visuomenei. Meteoros vienuolynai – tai mistiniu kraštovaizdžiu žavinti religinė vieta, kur susilieja smiltainio uolų raštai ir ramybė. Tai viena iš fotogeniškiausių vietų Graikijoje. Iš kadaise gyvavusių dviejų dešimčių vienuolynų išliko vos šeši, tai tikrai verta pamatyti! Vakarienė ir nakvynė šalia Meteoros vienuolynų.

8 DIENA Pirmoji kopimo diena – Olimpo kalnas

Šiandien ypatingas rytas, nes leisimės į įspūdingą kelionę, link Olimpo kalno – tai šventa vieta, kurioje laiką leisdavo antikos dievai. Tačiau Olimpo kalnas nėra vien tik metaforiška mitologinė sąvoka. Olimpo kalnas turi daug viršūnių, į vieną iš jų – Skala – kiekvienais metais įkopia apie 10.000 keliautojų. Susipakavę daiktus dviejų dienų žygiui, važiuosime į Prionia (1100 m), nuo kur pradėsime savo žygį. Šią dieną laukia nesudėtingas 3 – 4 valandų pakilimas iki kalnų namelio esančio 2040 metrų aukštyje. Vakarienė ir nakvynė kalnų namelyje.

9 DIENA Antroji kopimo diena – Olimpo kalnas

Šiandien kopsime į Olimpo viršūnę Skala (2866 m). Jei orai ir jėgos leis, pasieksime kitą Olimpo viršūnę Mytikas (2918 m). Iš viso laukia apie 2,5 – 3 valandos kelio iki viršūnės ir 4 val. nusileidimo iki Prionia. Pasistiprinsime ir važiuosime iki nakvynės vietos prie Maliakos įlankos. Pakeliui galėsime sustoti išsimaudyti natūraliuose terminiuose baseinuose ir atsigaivinti po kopimo į Olimpo kalną. Vakarienė ir nakvynė viešbutyje.

10 DIENA Poilsio diena prie Graikiškų Bahamų salų

Sveiki atvykę į rojų – graikų Bahamų salas! Po ramių ir lėtų pusryčių su nedideliu laiveliu plauksime iki salų komplekso Lichadonisia, esantį tarp Maliakos ir Šiaurės Eviano įlankų. Tai yra 7 mažų salų kompleksas su populiariuoju Manolia pliažu. Salos yra vulkaninės energijos kūrinys ir sudaro vieną vulkaninį darinį. Didžiausia komplekso sala vadinama Manolia, įspūdinga savo žalio turkio spalvos vandens atspalviais ir puikiai sutvarkytu paplūdimiu. Viena maloniausių staigmenų platesnėje apylinkėje – grakšti ruonių šeimyna, jau kelerius metus nuolatine gyvenamąja vieta pasirinkusi Lichadonisiją. Jų pasirodymai yra dažni dienos metu, o jų pozos patyrusiems fotografams yra ypač įspūdingos. Po pietų plauksime atgal link viešbučio. Vakarienė ir nakvynė viešbutyje.

11 DIENA Atėnai ir Akropolis

Po sočių pusryčių važiuosime į Atėnus (2-3val.). Iš ryto papusryčiavę, mikroautobusu važiuosime iki vieno iš įspūdingiausių Atėnuose vietų – mitinio Akropolio, kuris yra tapęs Graikijos sostinės simboliu. Kaip žinia, jis yra matomas iš bet kurios Atėnų vietos, nes vyriausybė uždraudė miesto ribose statyti aukštesnius pastatus. Akropolis yra senovinis graikų miestas ant aukštos kalvos, buvusi senovės Atėnų tvirtovė, šventykla ir visuomeninio gyvenimo centras. Akropolyje galima rasti ne vieną žinomą architektūros paminklą: Propilėjų – Akropolio vartus, Parteno šventyklą, Erechtejono. Vakarienė ir nakvynė Atėnuose.

12 DIENA Skrydis į Lietuvą

Po pusryčių turėsite puikią progą dar pasivaikščioti po Graikijos sostinę ir po pietų laukia skrydis į Lietuvą.

į kelionės kainą

Įskaičiuota Neįskaičiuota Svarbu
  • Maitinimas visos kelionės metu (pusryčiai), išskyrus išvykimo dieną
  • Lietuvio kelionių vadovo paslaugos
  • Nakvynės viešbučiuose, svečių namuose ir kalnų nameliuose
  • Pervežimai visos kelionės metu
  • Greitkelių mokesčiai
  • Muziejai, archeologinių parkų mokesčiai ir Grand Meteoro vienuolynas
  • Aviabilietai (100-200 Eur). Bilietai perkami bendrai, kuomet yra surenkama grupė.
  • Išlaidos maistui – pietums ir vakarienėms, gėrimams. Paprastai apie 10-20 Eur (pietūs ar vakarienė)
  • Savas inventorius (miegmaišis, apranga, avalynė ir t.t.)
  • Papildomi įėjimai į vienuolynus. Meteorose – 3 Eur/žmogui
  • Kelionė yra fiziškai aktyvi. Jos metu kopsime beveik iki 3000 metrų aukščio. Kelionėje nebus techninio kopimo, bet geras fizinis pasirengimas, būdingas aktyviems keliautojams, yra reikalingas.
  • Kelionė įvyks susidarius mažiausiai 8 asmenų grupei

UŽSISAKYKITE

Graikija, Europa
2025 gegužės 18 - gegužės 29

Kaina asmeniui

1300 Eur

Kiekis

-1+

Visa kelionės kaina

1300 Eur

Keleivis 1 (užsakantis asmuo)

Keleivis 2

Ar turite specialių poreikių?

(specialūs reikalavimai: maistas, gėrimai etc.)

Išankstinis apmokėjimas

Apmokėjimas

Kelionės kainaMokėti dabar (avanso suma) - 390 Eur
Prašome užpildyti visus laukus. Jūsų kelionė buvo sėkmingai užsakyta. Mes netrukus su Jumis susisieksime.

SUTARTIES DALYKAS

Kelionių organizatorius Turisto atžvilgiu įsipareigoja teikti Sutartyje įvardintas turizmo paslaugas, o Turistas įsipareigoja sumokėti už paslaugas ir įvykdyti kitas šioje Sutartyje numatytas pareigas.

Šioje sutartyje “Kelionių organizatorius” yra kelionę organizuojanti MB “Kur toliau”, (toliau sutartyje Kelionių organizatorius). Šioje sutartyje Turistas – fizinis asmuo, sudaręs su Kelionės organizatoriumi Sutartį (sutartį pasirašęs asmuo) arba bet kuris fizinis (-iai) asmuo (-ys), kurio(-ių) vardu Sutartį pasirašęs asmuo perka kelionę ir prisiima visas teises ir pareigas pagal Sutartį (kiti naudos gavėjai) arba bet kuris fizinis asmuo, kuriam Sutartį pasirašęs asmuo arba bet kuris naudos gavėjas perleidžia savo teisę į kelionę, jeigu toks perleidimas leidžiamas pagal šios Sutarties sąlygas).

 

SUTARTIES ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI

2.1. Kelionių organizatorius įsipareigoja:

2.1.1. Organizuoti Turistui(-ams) kelionę pagal programą, nurodytą kataloge ar kitoje kelionę aprašančioje medžiagoje, arba, jeigu kataloge ar kitoje kelionę aprašančioje medžiagoje nurodytos kelionės programoje buvo atlikti pakeitimai iki šios sutarties pasirašymo, pagal pakeistą programą. Katalogas arba kita kelionę aprašanti medžiaga arba pakeista programa yra neatskiriamas šios sutarties priedas.

2.1.2. Nesurinkus minimalaus turistų skaičiaus (konkretus skaičius nurodomas konkrečios kelionės informacijoje), pranešti raštu apie kelionės anuliavimą likus ne mažiau kaip 30 d. iki kelionės pradžios.

2.1.3. Iki sutarties pasirašymo įteikti Turistui rašytinį dokumentą, kuriame būtų pateikta tiksli ir neklaidinanti informacija apie tai, kur vykstama, kelionės maršrutą (išvykimo, grįžimo vietas, datas ir laiką bei lankomas vietas ir šalis, nurodant datas, kada į jas vykstama ir išvykstama) ir jo pakeitimus, kelionėje teikiamas paslaugas, numatytas kataloge ar kitoje kelionę aprašančioje medžiagoje arba pakeistoje programoje, transporto priemones, kuriomis vykstama, jų charakteristikas ir kategoriją, apgyvendinimo tipą, objekto vietą, kategoriją ar patogumų lygį ir pagrindinius ypatumus bei klasę (pagal atitinkamas priimančiosios valstybės taisykles), maitinimą, valstybių, į kurias vykstama, pasienio formalumus ir vizų gavimo tvarką, įvežamų daiktų kiekio, skaičiaus ir draudimų reikalavimus, laiką, per kurį gaunamos vizos, sutarties įforminimo tvarką bei sąlygas, visą kelionės kainą, kainos dalį, kuri turi būti sumokėta iš anksto, likusios sumos mokėjimo grafiką.

2.1.4. Tais atvejais, kai Kelionių organizatorius sutartimi įsipareigoja suteikti Turistui apgyvendinimo paslaugas, atitinkančias konkrečią kategoriją pagal priimančiosios šalies taisykles, nenurodant konkretus apgyvendinimo paslaugų teikėjo, Kelionių organizatorius iki sutarties pasirašymo privalo informuoti Turistą apie apgyvendinimo tipą, kategoriją bei maitinimą. Kelionių organizatorius taip pat privalo suteikti Turistui neklaidinančią ir išsamią informaciją apie patogumų, paslaugų ir pramogų lygį, kiekį ir kokybę bei galimus jų skirtumus, priklausančius nuo konkretaus apgyvendinimo paslaugų teikėjo.

2.1.5. Prieš kelionę rašytine forma Turistui pateikti: informaciją apie tarpines stotis ir sustojimo laiką, buvimo vietą bei informaciją apie keleivio vietą transporto priemonėje (išskyrus lėktuvą bei nenumatytus techninius sustojimus), kelionių organizatoriaus vietinio atstovo pavardę, adresą, telefono numerį ir elektroninio pašto adresą ar vietinių kelionių pardavimo agentų, į kuriuos turistas galėtų kreiptis pagalbos, adresus ir telefono numerius, jei tokių kelionių pardavimo agentų nėra, turistui nurodyti telefono numerį, kuriuo jis galėtų skambinti nenumatytu atveju, ar informaciją, kuri jam padėtų susisiekti su kelionių organizatoriumi ir (ar) kelionių pardavimo agentu, informaciją apie valstybių, į kurias vykstama, epidemiologinę būklę, imunoprofilaktikos reikalavimus, kuriuos reikia įvykdyti vykstant į kelionę, informaciją apie sveikatos draudimo įforminimo tvarką, informaciją apie neprivalomas draudimo sutartis, pagal kurias atlyginamos turisto išlaidos dėl organizuotos turistinės kelionės atšaukimo arba pagalbos išlaidos, informaciją apie valiutų keitimo sąlygas ir tvarką. Jei į kelionę vyksta nepilnamečiai, pateikti tėvams ar globėjams informaciją, leisiančią tiesiogiai susisiekti su vaiku ar atsakingu asmeniu vaiko buvimo vietoje.

2.1.6. Turisto(-ų) pateiktus asmens duomenis naudoti tik kelionės dokumentų įforminimui.

2.1.7. Kai sutartis sudaroma nuotolinės prekybos būdu, laikoma, kad sutartis sudaryta tokiomis sąlygomis, kokios buvo skelbiamos oficialioje Kelionių organizatoriaus interneto svetainėje (ar elektroninės prekybos sistemoje) organizuotos turistinės kelionės įsigijimo metu. Jeigu sutarties sąlygos oficialioje Kelionių organizatoriaus interneto svetainėje neskelbiamos ar organizuotos turistinės kelionės įsigijimo metu nebuvo paskelbtos, laikoma, kad sutartis buvo sudaryta pagal standartines turizmo paslaugų teikimo sutarčių sąlygas.

2.1.8. Kai turistų grupę sudaro daugiau kaip 15 nepilnamečių iki 16 metų arba daugiau kaip 7 neįgalūs nepilnamečiai, užtikrinti, kad, be kelionės vadovo, šią turistų grupę papildomai lydėtų dar vienas pilnametis asmuo.

2.1.9. Po sutarties sudarymo paaiškėjus, kad prievolių įvykdymo užtikrinimas baigiasi anksčiau, negu prasideda turistinė kelionė, iki kelionės pradžios raštu (paštu, faksu, el. paštu, trumpąja žinute ar kitu sutartyje nurodytu būdu) informuoti Turistą apie naują prievolių įvykdymo užtikrinimą, nurodant naują prievolių įvykdymo užtikrinimą patvirtinančio dokumento numerį, jo galiojimo terminą ir jį išdavusios draudimo ar finansų įstaigos rekvizitus ir kontaktinius duomenis.

2.2. Turistas(-ai) įsipareigoja:

2.2.1. Laiku sumokėti už kelionę bei pateikti visą informaciją bei dokumentus, reikalingus Kelionių organizatoriui įvykdyti šią sutartį, atvykti laiku į pirminę bei kelionės vadovo (jei kelionės vadovo paslauga numatyta sutartyje) nurodytas išvykimo vietas, laikytis organizatoriaus nurodymų dėl kelionės ar atskirų jos dalių vykdymo, laikytis viešosios tvarkos, tarptautinių keleivių vežimo taisyklių, bagažo gabenimo tvarkos ir į šalį įvežamų daiktų kiekio, skaičiaus ir draudimų reikalavimų. Vykdyti pasienio ir muitinės tarnybų nurodymus. Vykstant į kelionę su nepilnamečiais vaikais, laikytis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. vasario 28 d. nutarimu Nr. 302 patvirtinto Vaiko laikino išvykimo į užsienio valstybes, nepriklausančias Šengeno erdvei, tvarkos aprašo (Žin., 2002, Nr. 23-858).

2.2.2. Atsakyti už kelionės metu padarytą žalą (sugadintą viešbučio inventorių, transporto priemones ir kt.). Jeigu žala padaryta nepilnamečio, visus nuostolius už jį apmoka atsakingas asmuo. Jeigu Turistas prisiima kaltę ir sutinka atlyginti žalą, jąreikia atlyginti vietoje. Tais atvejais, kai Turistas kaltės neprisiima, Kelionių organizatorius turi teisę žalą išieškoti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Turistas neprivalo atlyginti žalos, atsiradusios dėl nenugalimos jėgos.

2.3. Turistas, pagrindinė šios sutarties šalis, privalo informuoti kitus turistus – naudos gavėjus, kad kelionė yra organizuojama tik pagal šioje sutartyje nurodytas sąlygas ir visi turistai privalo vykdyti visas sutarties sąlygas.

 

TEISĖ ATSISAKYTI SUTARTIES

3.1. Turisto teisė atsisakyti sutarties:

3.1.1. Turistas turi teisę bet kuriuo metu atsisakyti sutarties. Sutarties atsisakymas įsigalioja nuo jo pareiškimo momento.

3.1.2. Jeigu Turistas atsisako sutarties dėl aplinkybių, už kurias jis atsako (t. y. kai aplinkybės, kurios yra pagrindas atsisakyti sutarties, atsirado dėl paties Turisto kaltės, t. y. dėl jo tyčinių veiksmų ar neatsargumo), jis turi atlyginti Kelionių organizatoriui nuostolius, padarytus dėl tokio atsisakymo. Nuostolių dydis šiuo atveju negali viršyti maksimalios vienos kelionės kainos.

Šalys susitaria ir sutinka, kad nuostolių dėl Turisto sutarties atsisakymo dydis priklausomai nuo atsisakymo laiko yra:

Sutarties nutraukimo laikas

Sutarties nutraukimo laikas

Daugiau kaip 60 dienų iki išvykimo

10 %

Nuo 59 iki 30 dienų iki išvykimo

20 %

Nuo 29 iki 22 dienos iki išvykimo

40 %

Nuo 21 iki 16 dienų iki išvykimo

60 %

Nuo 15 iki 12 dienų iki išvykimo

85 %

Likus 11 dienų ir mažiau iki išvykimo

100 %

 

Šalys susitaria ir sutinka, kad tuo atveju, jei Turistas keliauja lėktuvu, t.y. jo kelionei užsakomi aviabilietai, nuostolių dėl Turisto sutarties atsisakymo dydis apskaičiuojamas pagal aukščiau nurodytą lentelę, bet jis negali būti mažesnis nei, kad Kelionių organizatoriaus užsakytų aviabilietų kaina (įskaitant ir Kelionių organizatoriaus nustatytus įkainius už bilietų užsakymą).

3.1.3. Jeigu Turistas atsisako sutarties dėl su juo susijusių aplinkybių, kurių jis negali kontroliuoti ir kurių sutarties sudarymo metu negalėjo protingai numatyti, Kelionių organizatorius turi teisę reikalauti atlyginti patirtus tiesioginius nuostolius, padarytus dėl tokio atsisakymo, išskyrus atvejus, kai sutarties atsisakoma dėl nenugalimos jėgos aplinkybių. Šiame punkte nurodytais atvejais atlygintinų tiesioginių nuostolių dydis negali viršyti sutartyje nustatytos kelionės kainos.

3.1.4. Turistui atsisakius sutarties 3.1.2 ar 3.1.3 punktuose numatytais atvejais, Kelionių organizatorius, reikalaudamas Turisto atlyginti nuostolius, Turistui pageidaujant, privalo pateikti patirtų nuostolių dydį patvirtinančius įrodymus.

3.1.5. Jeigu Turistas atsisako sutarties dėl aplinkybių, už kurias atsako Kelionių organizatorius ar asmuo, kurio pagalba Kelionių organizatorius naudojasi, arba dėl su Turistu nesusijusių aplinkybių, kurių jis negali kontroliuoti ir kurių sutarties sudarymo metu negalėjo protingai numatyti, jis turi teisę reikalauti, kad jam būtų grąžinti už kelionę sumokėti pinigai arba jo sutikimu kompensuota kitu būdu.

3.2. Kelionių organizatoriaus teisė atsisakyti sutarties:

3.2.1. Kelionių organizatorius turi teisę atsisakyti sutarties tik dėl svarbių priežasčių, apie kurias jis nedelsdamas informuoja Turistą.

3.2.2. Jeigu Kelionių organizatorius atsisako sutarties dėl aplinkybių, už kurias Turistas neatsako, jis privalo pasiūlyti Turistui naują tokios pat ar geresnės kokybės kelionę (alternatyvią kelionę). Jeigu dėl pagrįstų priežasčių nėra galimybės pasiūlyti alternatyvią kelionę arba Turistas pasiūlytos naujos kelionės atsisako, jis turi teisę reikalauti, kad jam būtų grąžinti už neįvykusią kelionę sumokėti pinigai.

3.3. Kelionių organizatorius, atsisakęs sutarties, privalo organizuoti kelionę iš naujo arba grąžinti Turistui pinigus už kelionę bei atlyginti Turistui turtinę žalą. Žala neatlyginama tais atvejais, kai sutarties atsisakoma dėl 2.1.2 punkto aplinkybių arba nenugalimos jėgos.

3.4. Kai, nutraukus sutartį, Kelionių organizatoriui ir (ar) kelionių pardavimo agentui atsiranda pareiga grąžinti Turistui visus ar dalįuž kelionę sumokėtų pinigų, pinigai turi būti grąžinti į Turisto nurodytą sąskaitą per 10 darbo dienų nuo sutarties nutraukimo.

 

SUTARTIES SĄLYGŲ PAKEITIMAS

4.1. Kelionių organizatorius dėl svarbių priežasčių, apie kurias jis nedelsdamas informuoja Turistą, gali pakeisti atitinkamą sutarties sąlygą. Turistas turi teisę atsisakyti keisti sutartį.

4.2. Kelionių organizatorius turi teisę, likus iki kelionės pradžios ne mažiau kaip 20 dienų, padidinti kelionės kainą dėl to, kad pasikeičia vežimo išlaidos, įskaitant išlaidas degalams, privalomiems mokesčiams ar atitinkamų valiutų keitimui. Kelionių organizatorius nurodo, kodėl padidėjo kaina ir kaip buvo apskaičiuotas kainos padidėjimas. Turistas turi teisę atsisakyti kainos didinimo.

4.3. Jeigu Turistas atsisako keisti sutarties sąlygas 4.1, 4.2 punktų atvejais, Kelionių organizatorius įgyja teisę atsisakyti sutarties. Tokiu atveju Turistas turi teisę reikalauti grąžinti už kelionę sumokėtus pinigus arba, jei kelionė iš dalies jau įvyko, kompensuoti proporcingą jų dalį. Jei Kelionių organizatorius atsisako sutarties po to, kai Turistas atsisako keisti sutarties sąlygas 4.1 punkto atveju, tai atitinkamai taikomas šios sutarties 3.3 punktas.

 

SUTARTIES ŠALIŲ PASIKEITIMAS

5.1. Bet kuris šios sutarties Turistas turi teisę, likus iki kelionės pradžios ne mažiau kaip 10 dienų, perleisti savo teisę į kelionę trečiajam (kelionę perimančiam) asmeniui, kuris vykdys visas sutarties sąlygas.

5.2. Tais atvejais, kai toks perleidimas prieštarauja asmens, kurio pagalba Kelionių organizatorius naudojasi, taisyklėms (t. y. jei per laiką, likusį iki kelionės pradžios, jau neleidžiama užsakyti vietos transporto priemonėje ir (ar) viešbutyje naujo asmens vardu), Turistui turi būti pateiktos šios taisyklės.

5.3. Sutarties perleidimas turi būti įformintas susitarimu, atitinkančiu Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – Civilinis kodeksas) reikalavimus, su trečiuoju (kelionę perimančiu) asmeniu, o kelionę perimantis asmuo, sudaręs tokį susitarimą, ar Turistas, perleidęs kelionę, apie tai raštu privalo pranešti Kelionių organizatoriui ir perduoti informacijąbei dokumentus, reikalingus sklandžiai įvykdyti šią sutartį kelionę perėmusio asmens atžvilgiu. Teisę į kelionę perleidžiantis Turistas ir trečiasis (kelionę perimantis) asmuo, perėmęs kelionę, atsako solidariai Kelionių organizatoriui už kelionės kainos ir išlaidų, susijusių su teisės į kelionę perleidimu, sumokėjimą.

 

ATSAKOMYBĖ UŽ NETINKAMĄ SUTARTIES VYKDYMĄ

6.1. Jeigu sutartis nėra vykdoma pagal Turisto protingus lūkesčius, kurių pagal sutarties sąlygas ir teikiamų paslaugų pobūdį Turistas galėjo turėti, Kelionių organizatorius privalo atlyginti Turistui nuostolius. Kelionių organizatorius ar asmuo, kurio pagalba Kelionių organizatorius naudojasi, neatsako už netinkamą sutarties vykdymą, jeigu:

6.1.1. dėl netinkamo sutarties vykdymo kaltas Turistas (2.2.1 punkto sąlygų nevykdymas ir kt. priežastys);

6.1.2. užnetinkamą sutarties vykdymą, kurio Kelionių organizatorius nenumatė ir negalėjo numatyti, atsako trečiasis asmuo, nesusijęs su šia sutartimi;

6.1.3. sutartis netinkamai vykdoma dėl nenugalimos jėgos arba dėl įvykio, kurio Kelionių organizatorius ar asmuo, kurio pagalba Kelionių organizatorius naudojosi, atsižvelgiant į visą įmanomą jų apdairumą, nenumatė ir negalėjo numatyti.

6.2. Jeigu sutartis vykdoma ne pagal Turisto lūkesčius, Kelionių organizatorius, atsižvelgdamas į konkrečias aplinkybes, privalo teikti Turistui visokeriopą pagalbą ir paramą. Jeigu priežastis, dėl kurios sutartis nėra tinkamai vykdoma, susijusi su pačiu Turistu, Kelionių organizatorius turi teikti Turistui tokią pagalbą ir paramą, kurios, remiantis protingumo kriterijumi, gali būti reikalaujama iš Kelionių organizatoriaus pagal sutartį. Šiuo atveju Kelionių organizatoriaus išlaidas, susijusias su tokios pagalbos ir paramos teikimu, turi atlyginti pats Turistas. Jeigu užnetinkamą sutarties vykdymą atsako Kelionių organizatorius arba asmuo, kurio pagalba jis naudojasi (6.1 punktas), tai visas išlaidas, susijusias su papildomos pagalbos ir paramos teikimu Turistui, apmoka pats Kelionių organizatorius.

6.3. Jeigu prasidėjus kelionei paaiškėja, kad Kelionių organizatorius negalės įvykdyti pagrindinės sutartų paslaugų,nurodytų šioje sutartyje, dalies, tai jis privalo pasiūlyti Turistui tinkamas alternatyvias paslaugas už tokią pačią kainą sutartyje nurodytam terminui ir kompensuoti Turistui anksčiau pasiūlytų ir faktiškai suteiktų paslaugų kainos skirtumą. Jeigu Kelionių organizatorius dėl pagrįstų priežasčių negali pasiūlyti alternatyvių paslaugų arba dėl protingų priežasčių Turistas jų atsisakė, Kelionių organizatorius, be papildomo užmokesčio, turi užtikrinti Turisto grąžinimą atgal arba nuvežimą į kitą vietovę, dėl kurios sutinka Turistas, taip pat grąžinti Turistui pinigus už nesuteiktas paslaugas.

6.4. Kelionių organizatorius neturi teisės riboti ar panaikinti savo civilinę atsakomybę už žalą, padarytą Turistui, jeigu žala padaroma dėl Kelionių organizatoriaus tyčios ar didelio neatsargumo.

6.5. Turistui padaryta turtinė ir neturtinė žala atlyginama Civilinio kodekso nustatyta tvarka.

6.6. Kelionių organizatorius atsako už kataloge ar kitoje kelionę aprašančioje medžiagoje, kuri yra neatskiriama šios sutarties dalis, pateiktos informacijos teisingumą ir tikslumą, išskyrus bent vieną iš šių atvejų, kai:

6.6.1. Turistui iki sutarties sudarymo buvo pranešta apie šios informacijos pasikeitimus, o kataloge ar kitoje kelionę aprašančioje medžiagoje buvo aiškiai numatyta pakeitimų galimybė;

6.6.2. pakeitimai daromi po sutarties sudarymo abiejų šalių rašytiniu susitarimu.

 

BENDROSIOS SĄLYGOS

7.1. Turisto teises ginaCivilinis kodeksas, Vartotojų teisių gynimo įstatymas, Reklamos įstatymas, Turizmo įstatymas bei kiti įstatymai ir poįstatyminiai teisės aktai bei ši sutartis.

7.2. Šalys susitaria ir sutinka, kad, jeigu Turistas (-ai) ne dėl organizatoriaus kaltės negaunaįvažiavimo vizos, pamiršta ar pameta asmens dokumentus, jei dokumentai yra netvarkingi ir neparuošti kelionei, jeiguTuristas (-ai) neatvyksta į pirminę išvykimo bei keliones vadovo nurodytas išvykimo vietas, savavališkai nutraukia kelionę ar atsisako dalies paslaugų, Kelionių organizatorius neatsako ir su tuo susijusių išlaidų Turistui (-ams) neapmoka.

7.3. Kelionės metu atsiradusias pretenzijas dėl sutarties netinkamo vykdymo ar nevykdymo, Turistas turi nedelsdamas pareikšti žodžiu Kelionių organizatoriaus vietiniam atstovui arba kelionės vadovui, o jei šių nėra, – Kelionių organizatoriui. Pretenzijos dėl nesprendžiamų ar netinkamai sprendžiamų problemų turi būti pareikštos raštu. Nepavykus pretenzijų išspręsti kelionės metu, Turistas pretenzijas Kelionių organizatoriui gali pareikšti raštu per 15 darbo dienų nuo kelionės pabaigos. Kelionių organizatorius privalo Turistui raštu atsakyti į pareikštas pretenzijas per 15 darbo dienų nuo pretenzijų gavimo dienos. Ginčai dėl sutarties netinkamo vykdymo ar nevykdymo sprendžiami derybomis, o jei nepavyksta susitarti, – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

7.4. Ginčus dėl sutarties netinkamo vykdymo ar nevykdymo nagrinėja Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo nustatyta tvarka.

7.5. Po šios sutarties pasirašymo sutarties sąlygų esminiai pakeitimai (pagrindinė sutartų paslaugų dalis ir kaina) galimi tik abiejų šalių rašytiniu susitarimu.

7.6. Lietuvos Respublikos turizmo įstatymo 8 straipsnio 10 dalį įgyvendinančių ir kitų teisės aktų numatytais atvejais ir tvarka Turistai dėl turizmo paslaugų teikėjų prievolių nevykdymo gali kreiptis į Valstybinį turizmo departamentą.

7.7. Sutartis sudaryta dviem egzemplioriais: po vieną Kelioniųorganizatoriui ir Turistui(-ams). Visi egzemplioriai turi vienodą juridinę galią.

7.8. Šios Turizmo paslaugų teikimo sutarties nuostatos privalomos Kelionių organizatoriui ir visiems Turistams. Turistas patvirtina, kad nuodugniai susipažino su pateikta sutartimi ir suprato visas jos nuostatas bei informavo kitus Turistus – naudos gavėjus, kad turistinė kelionė yra organizuojama tik pagal šioje sutartyje nurodytas sąlygas ir visi Turistai privalo vykdyti visas sutarties sąlygas.